
Kursus TVET
Pengenalan Kursus
Program pensijilan IT professional kepada pelajar tahfiz yang tidak mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) untuk mendapat pendidikan formal di dalam bidang Teknologi Maklumat
(IT). Program ini akan dilaksanakan di Universiti Kuala Lumpur Malaysian Institution of Information Technology (UniKL MIIT). Perlaksanaan persijilan terbahagi kepada dua bidang
Multimedia dan Sistem Maklumat.
Maklumat Latihan TVET
Kategori Kursus
Sijil Penuh
Tahap Pengajian
Kursus Pendek / Micro Credential / Modular / Setaraf
Tempoh Pengajian
12 Bulan
Prospek Kerjaya
1. Technopreneur
2. Creative designer
3. Web developer
4. Information Security Assistant
2. Creative designer
3. Web developer
4. Information Security Assistant
Syarat Kelayakan
Butiran Penyedia Latihan TVET
Nama Institusi
UNIVERSITI KUALA LUMPUR MALAYSIAN INSTITUTE OF INFORMATION TECHNOLOGY (UniKL MIIT)
Alamat
Universiti Kuala Lumpur, 1016 Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur
Negeri
W.PERSEKUTUAN (KL)
Penyelaras
Cik Radziana
Telefon
03-2175 4000
Emel
admission.miit@unikl.edu.my
Laman Web
https://www.unikl.edu.my/institutes/miit/
Lain-lain Maklumat
Lain-lain Maklumat Berkaitan
Objektif program pensijilan IT professional tahfiz adalah seperti berikut:
(a) Menyediakan tempat dan peluang kepada pelajar tahfiz untuk mengikuti program pensijilan IT professional dalam bidang teknologi maklumat, khususnya multimedia dan sistem maklumat;
(b) Meningkatkan tahap kebolehpasaran pelajar tahfiz dengan memfokuskan kepada pertumbuhan industri teknologi maklumat yang sangat cepat dan pesat membangun;
(c) Meningkat penawaran program yang memberi impak terhadap peningkatan sosio ekonomi selari dengan keperluan industri;
(d) Meningkatkan keupayaan menjana pendapatan tinggi pelajar tahfiz dengan kepelbagaian klasifikasi persijilan; dan
(e) Memperluaskan akses pendidikan kepada kumpulan pelajar yang memenuhi kelayakan minimum kemasukan
(a) Menyediakan tempat dan peluang kepada pelajar tahfiz untuk mengikuti program pensijilan IT professional dalam bidang teknologi maklumat, khususnya multimedia dan sistem maklumat;
(b) Meningkatkan tahap kebolehpasaran pelajar tahfiz dengan memfokuskan kepada pertumbuhan industri teknologi maklumat yang sangat cepat dan pesat membangun;
(c) Meningkat penawaran program yang memberi impak terhadap peningkatan sosio ekonomi selari dengan keperluan industri;
(d) Meningkatkan keupayaan menjana pendapatan tinggi pelajar tahfiz dengan kepelbagaian klasifikasi persijilan; dan
(e) Memperluaskan akses pendidikan kepada kumpulan pelajar yang memenuhi kelayakan minimum kemasukan